Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan açıklama şöyle:
Ticaret Bakanlığı olarak 21. Yüzyılda çağımızın getirdiği teknolojik ilerleme ile birlikte, dünya genelinde gerçekleşen dijital dönüşümü ve global ticaretteki değişen muhtaçlıklar doğrultusunda e-ticaret ekosisteminin aktüel ve dinamik muhtaçlıkları yakından takip edilmektedir. E-ihracat dayanak paketimiz ile ihracatçılarımızın bu dönüşüme en süratli halde adapte olmalarını sağlamak ve bölüme taraf vermek için çalışmalarımız ayrıntılı bir formda hazırlanmaktadır.
Oluşturduğumuz dayanak paketleri ile e-ihracatımızın genel ihracatımız içerisindeki %1,5 oranındaki hissesini %10’a çıkarmayı ve böylelikle, dünyada süratle yükselmekte olan hudut ötesi e-ticaret pazarında ülkemiz ihracatçılarının faal ve faal bir biçimde rol almasına öncülük etmesine yardımcı olmak hedeflenilmektedir.
Bu minvalde e-ihracat yapan yararlanıcı firmalarımızın;
Yurtdışı dijital pazaryerleri üzerinden gerçekleştirdiği tanıtımları (Dijital pazaryeri tanıtım desteği),
Sipariş karşılama hizmetlerine ait sarfiyatları (Sipariş karşılama hizmeti desteği),
Hızlı teslimatını sağlamak ve iade süreçlerini yönetmek üzere kiraladıkları yurt dışındaki depolarına ait kira sarfiyatları (depo kira desteği),
Hedef ülkelerin yurt dışı pazaryerlerinde çevrim içi mağaza açılmasına, bu mağazaların yıllık ödemeleri ve ülkelerin e-ticaret paydaşlarından alacakları hizmetlere ait masrafları (Çevrim içi mağaza ve maksat ülke e-ticaret paydaşlarından alınan hizmet desteği),
Yurt dışı pazaryerleri üzerinden gerçekleştirilen gaye ülkelerdeki pazaryeri komite sarfiyatları (pazaryeri komite masrafı desteği),
E-ihracata yönelik pazarlama ve tanıtım faaliyetleri (e-ihracat tanıtım desteği),
Yurt dışında e-ticarete ait pazara giriş stratejileri ile aksiyon planlarının oluşturulabilmesi hedefiyle satın aldıkları dal, ülke ve e-ihracat odaklı raporlara ait masrafları (pazara giriş rapor desteği),
Yurt dışı pazaryerleri ve yurt dışı pazaryerlerine ait yurt içinde yapacakları entegrasyon hizmetlerine ilişkin masrafları, (yurt dışı pazaryeri entegrasyonu desteği),
Gibi çok kapsamlı gereksinimleri desteklenmektedir.
Bakanlık olarak hazırladığımız E-ihracat takviye paketi ile tüm e-ihracat ekosistemini kapsayacak biçimde, firmalarımızın, ‘lerimizin, pazaryerlerinin ve perakende e-ticaret sitelerinin, e-ihracata hazırlanmasına, yurt dışı pazarlarda ve pazaryerlerinde Türk eserlerinin ve markalarının çevrim içi sergilenmesine, tanıtılmasına, yurt dışı siparişlere ait süratli teslimatın sağlanmasına yönelik masraflarının desteklenmesine, şirketlerin e-ihracat gerçekleştirmelerine imkân sağlayacak E-İhracat Konsorsiyumları ile Türkiye E-İhracat Platformu’nun kurulmasına yönelik faaliyetlere ait sarfiyatların desteklenmesine imkan sağlanmaktadır.
Dünya ticaretinde faal ve faal bir rol almak, hudutları aşan ticari hayatta ihracatçılarımız ve üreticilerimizin pazar hisselerini müdafaasının yanında daha efektif bir formda sonlarını genişletmesi için gerekli tüm imkanlarımız kullanılmaktadır. Türkiye iktisadının lokomotifi olan ihracatımızın gelişmesi ismine E-ihracat ayağını da güçlendirmek, geliştirmek ismine çalışmalarımız devam etmektedir.
Kamuoyuna hürmetle sunulur.
E-ihracatın Desteklerimizle Birlikte Genel İhracat İçindeki Payının %10'a Çıkarılması Öncelikli Hedeflerimizdendir
(31.07.2023) pic.twitter.com/OdUAubmKTH
— T.C. Ticaret Bakanlığı (@ticaret) July 31, 2023